poniedziałek, 11 listopada 2013

KRZESŁA IKONY No 4: Co ma wspólnego krzesło Panton z kolorami Pantone?


Dzisiaj, jak w tytule, o krześle Panton.
Wydaje się to być naturalna kolej rzeczy.
Krzesło Panton zostało zaprojektowane w 1967 roku przez Vernera Panton - ucznia Arne Jacobsena, o którego krześle pisałam w zeszłym tygodniu.




Mam mieszane uczucia co do tego krzesła...kiedyś bardzo mi się podobało i marzyłam o takim, ale z czasem tak jakby nieco mi się znudziło. Niewątpliwie jednak jest to klasyk nad klasykami.

"Nie lubię białego - napisał Verner Panton w "Lidt om Farver" - świat byłby piękniejszym miejscem bez niego. Biała farba powinna być opodatkowana."
A ja już chyba nie lubię tego pana. Świat bez białego? Jak dla mnie cały mógłby być biały, panie Panton:)
Trochę przekornie wybrałam czarno-białe zdjęcie na pierwsze i tytułowe tego postu, bo Verner Panton pewnie chętniej pokazałby kolory. 


Panton był niewątpliwie kolorowym ptakiem designu. Kochał kolory, tworzył kolorowo. Ale czy to on stoi za paletą Pantone? Strasznie mnie to kiedyś intrygowało...


Panton stworzył swój własny system kolorów, ale nie jest to wzornik kolorów Pantone, który tak dobrze znamy i który tak bardzo inspiruje!
Bo ten z panem Vernerem niewiele ma wspólnego!
Stworzył go w 1963 roku Lawrence Herbert. 

System kolorów Vernera Panton:



 Paleta Pantone - inspiracje:




 




zdjęcia: wiggz.com, aliceindezgnworld.wordpress.com, 3.bp.blogspot.com, hivemodern.com, designinspiration.com, redhotblue, pinterest.com

3 komentarze:

  1. Hi Aleksandra...your blog looks fantastic...that kitchen is great I think :-))
    xx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdecydowanie lubię OGLĄDAĆ nowoczesny design. zdecydowanie wolałabym posiadać krzesło takie, jak ma Twoja Córa :)
      swoją drogą to ciekawe, że paleta kolorów pantone, nie nazywa się właśnie Herberts czy coś podobnego, jak większość terminów idących od nazwiska kogoś, kto to odkrył, wynalazł, czy stworzył ... dziękuję Ci za tą małą lekcję :) na pewno się przyda.
      i podobnie jak Ty, nie zgadzam się z panem Pantone :P

      Usuń

Bardzo dziękuję za Twój komentarz - każdy sprawia mi dużo przyjemności:)