niedziela, 27 października 2013

KRZESŁA IKONY No 2. Ale jajo.


Dzisiaj z zadyszką, bo właśnie wróciłam z Łodzi - padam na nos po całym dniu zwiedzania Łódź Design Festival.
Ale ale... zanim o festiwalu, to chwila dla ikony z Mac Donald'sa;)
Tak tak.
Na dobre zakończenie weekendu the Egg Chair - absolutnie ponadczasowy projekt Arne Jacobsena.
Taki sobie zwykły fotel zaprojektowany w 1958 roku ... dla Hotelu Radisson SAS w Kopenhadze.




zdjęcia: blissfulbblog.com, tumbrl.com, theplumednest.com


W pierwszej chwili trochę mnie rozczarowała ta wiadomość, podobnie jak ta, że Egg Chair był wykorzystany jako krzesło w pokoju zwierzeń w pierwszej serii Big Brothera w Wielkiej Brytanii i jako element wystroju londyńskich Mac Donaldów. Takie dzieło w takich okolicznościach???

Ale po dłuższej chwili stwierdzam, że jednak się na to zgadzam. Bo gdzie ma być piękna sztuka użytkowa, jak nie wśród ludzi i dla nich...

To tak na fali dzisiejszych przemyśleń po ŁDF.
Jestem zachwycona, oszołomiona i chciałabym jeszcze, ale na litość boską...dlaczego prawie niczego nie można było dotknąć?
Mam w związku z tym spory niedosyt, bo moje dziecko chciało dotykać wszystkiego (pokolenie przyzwyczajone do interaktywnych ekspozycji), więc musiałam pilnować i siebie i jej;)










1 komentarz:

  1. Egg Chair to moja wielka milosc;) Przygarnelabym bez zastanowienia:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za Twój komentarz - każdy sprawia mi dużo przyjemności:)